Beställ fram till 30/11 2023! Leverans under våren 2024. Varorna samfraktas med båtfrakt, och på så vis får vi ner kostnaderna! Maila in er beställning till info@japtuning.se
Coilovers | ||
Coilovers | Pris fr. ord: | Pris fr. kampanj: |
Street | 14 695,00 | 9 895,00 |
Sport | 16 695,00 | 11 686,00 |
Super Sport | 25 995,00 | 17 995,00 |
Track Racing | 21 895,00 | 16 640,00 |
Super Racing | 34 495,00 | 26 946,00 |
Drift | 21 895,00 | 16 640,00 |
Rally Grus/ snö | 23 895,00 | 18 160,00 |
Rally Asfalt | 21 895,00 | 16 640,00 |
Pro Drift / Rally | 40 995,00 | 32 796,00 |
D2 Bromskit | ||
Nyhet! Bromskit Hollow, med dammskydd! | Pris fr. ord: | Pris fr. kampanj: |
286mm | 23 495,00 | 16 447,00 |
304mm | 25 495,00 | 18 476,00 |
330mm | 28 995,00 | 20 297,00 |
356mm | 31 495,00 | 22 047,00 |
380mm | 41 395,00 | 30 218,00 |
400mm | 49 995,00 | 35 496,00 |
421mm | 61 995,00 | 47 736,00 |
Nyhet! Bromskit Hollow Racingok, utan dammskydd och helt nya högtemp kolvar. Byggd enligt krav för följa FiA för internationella racingserie. | Pris fr. ord: | Pris fr. kampanj: |
286mm | 26 495,00 | 18 811,00 |
304mm | 28 495,00 | 20 231,00 |
330mm | 31 995,00 | 22 716,00 |
356mm | 34 495,00 | 24 491,00 |
380mm | 44 395,00 | 32 336,00 |
Bromskit fram, smidda Monobromsok utan dammskydd – Klassikern! | Pris fr. ord: | Pris fr. kampanj: |
330mm | 25 595,00 | 17 616,00 |
356mm | 27 596,00 | 19 317,00 |
Bak bromskit special, med fungerande handbroms på oket. | Pris fr. ord: | Pris fr. kampanj: |
330mm | 29 995,00 | 21 596,00 |
356mm | 33 595,00 | 25 196,00 |
EPB. Bak bromskit med elektrisk handbroms på oket. | Pris fr. ord: | Pris fr. kampanj: |
356mm | 39 595,00 | 31 676,00 |
380mm | 53 795,00 | 38 342,00 |
D2 Luftkit | Pris fr. ord: | Pris fr. kampanj: |
Enbart luftbälgar | 23 995,00 | 17 996,00 |
Basic | 41 347,00 | 31 837,00 |
Delux | 47 172,00 | 35 850,00 |
Pro | 54 544,00 | 43 090,00 |
Gold | 59 013,00 | 47 801,00 |
Diamond | 70 444,00 | 59 173,00 |
En ny generation bromskit ifrån D2 är nu här! D2 Hollow / spindelnät bromsok. Lättviktsok som är ytterligare mer vridstyvt!
Äntligen premiär hos oss för D2´s nya Hollowbromsok, likt ett spindelnät sluter det sig över bromsbeläggen och bromsskivan. Supercoolt och avancerat!
För att nå en maximal funktion så behöver bromoket vara vridstyvt. Samtidigt vill man att bromoken ska vara så lätta som möjligt. Detta eftersom bromsokets massa är en ofjädrad vikt (i de allra flesta fall), det vill säga att det sitter på ”fel” sida av fjädringen. Ofjädrad vikt kostar på, i termer av väguppträdande men också komfort. Dessa två parametrar står i konflikt med varandra, man vill alltså att oket inte ska flexa, att då konstruera det för maximal styvhet betyder också att det blir stort och tungt.
Likt Formel 1 och andra supersportbilar så har dessa bromsok maskinbearbetas till intrikata former som sprider lasterna så att krafterna fördelas så effektivt som möjligt. Dessa maximalt urfrästa ok ger en mycket lätt och vridstyv konstruktion, D2 monobromsoken som används i 330mm-356mm bromskiten vägen 3,2kg och motsvarande i Hollowutförande vägen endast 2,63kg, en viktbesparing på nästan 20%!
Nu kan du enkelt får den mesta avancerade tekniken även på din bil! Med dem nya Hollowbromsoken så är det numera standard med dammskydd. Du kan välja dem nya Hollowoken utan dammskydd i storleken 286mm-380mm. I storleken 330-356mm så är det nya racing-hollow bromsoket ett 6-kolvsok utan dammskydd som byggt för att klara FiA kraven i internationella racingserier. Kolvarna i dem nya hollworacingoken utan dammskydd är helt nya och dem är gjord av 2 olika metaller. Dessa isolerar effektivt värmeledningen från bromsskiva till kolvtätning.
D2 använder specialmaterial och värmebearbetning för kopplingen mellan bromsbelägg och kolv. Den kan användas vid temperaturer upp till 1000 grader utan att deformeras. Nyhet är att även 380mm bromskitet går att få utan dammskydd för dig som för racing med riktigt stora bromsar. Som ett billigare alternativ erbjuds fortfarande D2´s Mono 8-kolvsok utan dammskydd i storlekarna 330- 356mm.